۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۴

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی سیستان وبلوچستان خبر داد؛

برگزاری ۱۵۶ برنامه در هفته گردشگری سیستان و بلوچستان 

برگزاری ۱۵۶ برنامه در هفته گردشگری سیستان و بلوچستان 

زاهدان_ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری ۱۵۶برنامه طی هفته گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی مقدم عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق کشور برگزار شد، با اشاره به نامگذاری هفته گردشگری به عنوان «گردشگری و صلح» افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از پرسنل ایثارگر ادارات شهرستان ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، افتتاح و بهره برداری از سه اقامتگاه بوم گردی در زاهدان و میرجاوه، دو مجتمع گردشگری در ایرانشهر و زابل، یک هتل آپارتمان در سراوان، غرفه های صنایع دستی زابل، موسسه و آموزشگاه و شرکت گردشگری در زاهدان و زابل را افتتاح خواهیم کرد که اعتبار این پروژه ها بالغ بر ۱۸۷,۱۶۶ میلیون ریال هست.

این مقام مسوول ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها، علاوه بر اشتغال زایی برای ۵۳ نفر، تعداد ۲۷ اتاق نیز به تاسیسات گردشگری استان در شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، زابل، ایرانشهر و سراوان اضافه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: در حال حاضر، تاسیسات گردشگری و اقامتگاه های سیستان وبلوچستان، ۱۴۷ مورد هست که در پایان هفته گردشگری، مجموع اتاق های اقامتی استان به هزار و ۳۹۷ و چهار هزار و ۳۷۰ تخت، افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اجرای جشنواره های توانمندی های روستا، غذاهای بومی محلی، غذا و خوراک اقوام و ملل، ماهیگیری و ماهی کپور، هامین، ورزش های بومی و محلی، دیدار با مسوولین استان و برگزاری شب فرهنگی از جمله دیگر برنامه هایی است که برای این هفته در سراسر استان پیش بینی شده است.

به گفته طهرانی مقدم، در این هفته، علاوه بر برگزاری پنل و نشست تخصصی گردشگری با اساتید دانشگاهی با محوریت گردشگری و صلح، اهدای قلم صلح به مناسبت بازگشایی مدارس به دانش آموزان شهرستان زاهدان نیز انجام می شود، همچنین مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی بهارگاه با معرفی و تقدیر از نفرات برتر در موزه زاهدان برگزار خواهد شد.

صدور موافقت اصولی بزرگترین مجتمع گردشگری ایران در منطقه گوردیم سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی استان از صدور موافقت اصولی بزرگترین مجتمع گردشگری ایران در منطقه گوردیم سیستان بلوچستان خبر داد و افزود: این مجتمع در نوع خود در غرب آسیا و خاورمیانه منحصر به فرد است و با سرمایه گذاری پنج هزار و۸۰۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۶۴ هکتار و حجم اشتغال زایی هزار و ۲۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده، این ابر پروژه طی مدت پنج سال، به بهره‌برداری خواهد رسید که در مدت ساخت، صدها نفر مشغول به کار خواهند شد و در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر به سزایی خواهد شد و کلیه فرایندهای پروژه اعم از مکان یابی، مطالعه و طراحی توسط تیمی متشکل از زبده ترین کارشناسان ایرانی و خارجی صورت گرفته است.

به گفته طهرانی مقدم، بخش های اصلی پروژه شامل هتل پنج ستاره، با ظرفیت حدود ۹۰۰ اتاق و هزار و ۵۰۰ تخت، بزرگترین پیست گلف کشور، بزرگترین پارک صنایع دستی ایران، پارک آبی و تم پارک ها و فضاهای گلخانه ای و بوتیک پارک ها که در طراحی و بهره برداری پروژه قرار است سختگیرانه ترین استانداردهای کیفیت خدمات رعایت شود و جزو پروژه های پیشرو گردشگری ایران در زمینه هوشمند سازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: شاهنامه خوانی، جلسه با فعالین صنوف گردشگری و تقدیر از راهنمایان برتر و رونمایی از نرم افزار هدیه سفر و نقشه gis اراضی و پهنه های گردشگری نیز جزو برنامه های اجرایی پیش بینی شده هفته گردشگری در سیستان وبلوچستان است.

کد خبر 6236542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha